U bevindt zich op: Home /Over de GGD / Klachten

Klachten

Iedereen wil graag zo goed mogelijk geholpen worden, zeker wanneer het om gezondheid gaat. De GGD Zuid Limburg vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de kwaliteit van haar dienstverlening. Onze medewerkers proberen u zo goed mogelijk te helpen.

Een enkele keer gaat hierbij iets mis. U kunt ontevreden zijn, of een klacht hebben over:

  • de manier waarop u bent behandeld;
  • afspraken die niet zijn nagekomen;
  • de informatie die u hebt gekregen;
  • een factuur.

Laat het ons weten. Dan kunnen we er iets aan doen en onze dienstverlening verbeteren.

Uw klacht bespreken

Het is altijd zinvol om uw klacht eerst te bespreken met de GGD-medewerker om wie het gaat. Misschien is er wel sprake van een misverstand dat met een gesprek op een eenvoudige manier kan worden rechtgezet.

Het kan zijn dat u het gesprek met de GGD-medewerker niet bevredigend vond of dat u absoluut geen gesprek met de medewerker wilt. Dan kunt u via het online formulier een klacht indienen. Het afdelingshoofd van de betrokken afdeling neemt de klacht dan zo snel mogelijk in behandeling en neemt contact met u op. Als u een klacht hebt over het hoofd van een afdeling wordt de klacht opgepakt door de directie.

Meer weten?

Wilt u meer weten over rechten van patiënten of hoe u uw klacht kunt indienen? Neem contact op met de klachtopvangfunctionaris van de GGD (zie rechterkolom) of met EIKpunt. Eikpunt  is een dienst van Het Huis voor de Zorg, dat de belangen van zorgvragers in Limburg behartigt.

Dienstverlening van het Huis voor de Zorg
Mercator 1, 6135 KW Sittard
Postbus 5185, 6130 PD Sittard

(046) 420 80 79 of (0900) 243 70 70 

Stuur door

Stuur deze informatie door

stuurartikeldoor

Data