U bevindt zich op:Coronavirus Op reis en vragen?

Goed voorbereid op reis

Om binnen en buiten Europa te kunnen reizen heeft het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport de CoronaCheck-app ontwikkeld. Deze app is ook te gebruiken om toegang te krijgen tot een evenement. De GGD Zuid Limburg krijgt veel vragen over de registraties en de werking van deze app. Wij zetten op een rij waarvoor u bij GGD Zuid Limburg terecht kunt en waarvoor u bij landelijke helpdesks uw vragen kunt stellen. 

Waar kan GGD Zuid Limburg helpen bij problemen met de CoronaCheck-app?

  • De regionale GGD helpt bij het controleren van uw registraties van testen of vaccineren. Wij checken in het systeem of alle informatie correct is uitgevoerd. 
  • Zijn uw gegevens gecontroleerd? Dan helpt het om de CoronaCheck-app te verwijderen en opnieuw te installeren. Log opnieuw in en maak een nieuwe QR-code aan.
  • Tip: Doe dit 1 dag nadat uw gegevens zijn gecontroleerd, zo heeft het systeem tijd om bij te werken.
  • Lukt het dan niet om de QR-code te genereren? Dan kan alleen de landelijke helpdesk van GGD GHOR Nederland u verder helpen: 0800-5090. De regionale GGD kan hier helaas niet meer in betekenen. Ook wij hopen dat de problemen zo snel mogelijk worden verholpen. 

Vragen over reizen, kleurcodes en quarantaine na vakantie

Mensen die uit een hoogrisicogebied komen worden verzocht in quarantaine te gaan en zich zo spoedig mogelijk te laten testen. Bij een negatieve testuitslag op dag 5 mag de quarantaine opgeheven worden.
 

Meer informatie over reizen, kleurcodes en quarantaineadviezen vindt u op:

Vragen over registratie boosterprik in de CoronaCheck-app

  • Gebruikt u de QR-code alleen in Nederland? Dan is het (nog) niet nodig om uw coronabewijs te vernieuwen. De oude blijft voorlopig geldig.
  • Reist u naar het buitenland, dan moet u de boosterprik aan de app toevoegen. Dit gebeurt niet automatisch. U hoeft hiervoor alleen op de + rechtsboven in het scherm te klikken. Bij de QR-code staat dan 3/3.
  • Wilt u een coronabewijs op papier? Kijk voor meer informatie op de CoronaCheck-website.
  • Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid: Hulp en vragen over coronabewijs

Vragen over de CoronaCheck-app

  • Kijk voor alle informatie over de CoronaCheck-app op www.coronacheck.nl
  • Meer informatie is ook te vinden op rijksoverheid.nl/coronabewijs
  • Lukt het niet om je testbewijs, herstelbewijs of vaccinatiebewijs op te halen in de app? Bekijk alle praktische problemen en oplossingen op deze website.

Wanneer het niet lukt de app te downloaden of als de app niet werkt, neem dan contact op met de technische ondersteuning van de CoronaCheck-app. 

  • Bel naar het landelijke nummer 0800-1421
  • 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 - 20.00 uur

Vragen over registraties van testen en vaccinaties door de GGD

Lukt het niet om uw testbewijs, herstelbewijs of vaccinatiebewijs op te halen in de app omdat uw gegevens niet goed staan geregistreerd?

  • Wanneer u gevaccineerd of getest bent door de GGD belt u naar het landelijke nummer 0800-5090
  • 7 dagen per week van 08.00 - 20.00 uur bereikbaar

Vragen over testen voor reizen

  • Op de website van de Rijksoverheid vindt u veel antwoorden op vragen over het testen om op reis te gaan. 

Vragen over testen voor toegang

Heeft u een negatieve test nodig om naar een evenement te gaan? Dan kunt u alleen terecht bij Stichting Open Nederland en niet bij de GGD.

  • Maak een afspraak op www.testenvoortoegang.nl
  • Vragen over afspraken maken, wijzigen of uw testuitslag?
  • Bel naar 088 - 777 0809
  • 7 dagen per week van 08.00 - 20.00 uur bereikbaar

Vragen over DigiD

Als u geen DigiD heeft kunt u een coronabewijs om te reizen krijgen door een coronatest te laten doen.

  • Een DigiD kunt u online aanvragen op deze website.
  • U kunt ook bellen naar 0800-1351 voor het aanvragen van een DigiD, een nieuw wachtwoord of storingen.
  • 7 dagen per week van 08.00 - 20.00 uur bereikbaar