U bevindt zich op: Home /Burgers /Gezondheid en zorg /Zorg en overlast / Wat gebeurt er met mijn melding?

Wat gebeurt er met mijn melding?

Nadat wij uw melding hebben ontvangen, gaan we verdere informatie verzamelen om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van wat er aan de hand is. Behoort betrokkene tot de doelgroep, dan wordt de melding in ons wekelijks overleg besproken en bekijken we welke medewerker ermee aan de slag gaat. Behoort betrokkene niet tot de doelgroep dan wordt er contact opgenomen met de melder en wordt er uitgelegd waarom er geen actie ondernomen kan worden. Indien mogelijk geven we advies bij wie de melder terecht kan.

Een medewerker van het Vangnet zal proberen in contact te komen met de zorgmijder en hem (of haar) zover proberen te krijgen dat hij of zij hulp accepteert.

Uiteindelijk volgt er een verwijzing naar de reguliere hulpverlening (maatschappelijk werk, psychiatrische en/of verslavingszorg, opvang, woonbegeleiding enz.). Met deze verwijzing en een goede overdracht eindigt het werk van Meldpunt Vangnet OGGZ.

Stuur door

Stuur deze informatie door

stuurartikeldoor

Data