U bevindt zich op:Burgers Ambulance  AED declareren na gebruik

AED declareren na gebruik

Defibrillatoren of AED’s hangen op duizenden plaatsen in Nederland, bijvoorbeeld op scholen, in bedrijven en winkels. Een AED wordt gebruikt bij een reanimatie, om de hartslag van een slachtoffer weer op gang te brengen. Als de AED gebruikt is, moet de eigenaar onder meer de elektrodenpads vervangen. Sinds 1 januari 2018 kan de eigenaar de kosten voor het opnieuw gebruikssklaar maken na inzet verhalen bij de RAV in de eigen regio. De kosten worden door de RAV vergoed aan de AED-eigenaar, als deze geen Wmg-zorgaanbieder is.

Procedure

Welke kosten kunt u declareren?

De kosten die gedeclareerd kunnen worden, moeten rechtstreeks te maken hebben met het gebruik van een AED. Reguliere, eventueel terugkerende, kosten zoals de vervanging van de batterij vallen buiten de vergoeding. Te declareren kosten zijn:

  • vervangen van elektrodenpads
  • uitlezen van de AED
  • batterij als deze elke keer na inzet van de AED vervangen moet worden
  • gebruiksklaar maken van de AED
Welke kosten kunt u niet declareren?
  • verbruiksartikelen die over de datum zijn
  • verbruiksartikelen die periodiek vervangen moeten worden (zoals de batterij)
  • (reguliere) onderhoudskosten
  • overige reguliere, eventueel terugkerende kosten
Hoe dient u een declaratie in?

Bent u eigenaar van een AED binnen ons werkgebied en geen Wmg-zorgaanbieder? Dan kunt u een factuur indienen bij de RAV Zuid Limburg door het invullen van het declaratieformulier. Na binnenkomst nemen we de factuur in behandeling en wordt het bedrag binnen 30 dagen aan u overgemaakt.

Vragen over de procedure of regeling?

Neem dan contact op met dhr. Ralph Dortu 

ralph.dortu@ggdzl.nl

Declaratieformulier AED

Formuliervelden
Na ontvangst van uw declaratie ontvangt u binnen 30 dagen de vergoeding, mits uw declaratie voldoet aan de hiervoor geldende regels.